Jubileum Kindergroep 2017

In 2017 bestaat de Kindergroep van de Folkloristische Vereeniging “Markelo” zestig jaar.

Het jubileumfeest vindt plaats op zondag 10 september 2017 in het openluchttheater de Kösterskoele; het wordt een feest voor leden, oud-leden en belangstellenden.

Optreden tijdens de jaarlijkse Palmpasen optocht

Dit jubileumfeest wordt gevierd onder de naam: “MAARKELS DIAMANT”

<Programma.

Het ochtendprogramma voor genodigden bestaat uit een receptie, een reünie van oud leden en een gezamenlijke maaltijd.
Na de middag, vanaf ca. 12.15 uur is het programma vrij toegankelijk voor iedereen; er zijn dan optredens van een aantal kindergroepen met dans en zang en aansluitend zal de legendarische rock band “Stone good” u verrassen met hun spectaculaire muzieknummers.
Dit alles zal worden omlijst met muziek van het amusementsorkest De Grösmeijers uit Markelo.
Volg verdere berichten op deze site, FB en Maarkelsnieuws.

In 1957 werd de kindergroep van de ‘Folkloristische Vereeniging Markelo’ opgericht. Aanleiding was het grote festijn ‘Gouden Aren’, een feest ter gelegenheid van de jubilea van de drie Markelose coöperaties. Het optreden van de kindergroep tijdens het feest was zeer succesvol en men besloot elke twee jaar een kindergroep samen te stellen in de leeftijd van zes tot acht jaar. Deze leeftijd is later veranderd van vier tot zes jaar.

Eerste Kindergroep in 1957 bij Hotel Lichtendal