Jubileum Kindergroep 2017

Jubileumfeest Maarkels Diamant 10 september bij Dieka van de Kruusweg

De kinderen hebben er zin in en staan nu al te wachten bij de ingang; ze hopen u morgen vanaf 12.30 uur allemaal te begroeten.

Maarkels Diamant nu bij Dieka van de Kruusweg.

!!!!! MEDEDELING !!!!!

De organisatie van Maarkels Diamant heeft besloten het gehele evenement, dat morgen in openluchttheater ‘De Kösterskoele’ plaats zou vinden te verplaatsen naar Dieka van de Kruusweg, Oude Rijssenseweg 11, 7475 SM Markelo.

De weersomstandigheden hebben gezorgd voor veel water in de koele en mede door de nog te verwachten regen is besloten de festiviteiten rondom het diamanten jubileum van de Kindergroep van de Folkloristische Vereenging Markelo te verplaatsen. Het programma bij Dieka blijft ongewijzigd en is vanaf 12.30 uur vrij toegankelijk voor publiek en bestaat uit optredens van diverse kindergroepen, de Grösmeijers en de Markelose band Stonegood.

In 2017 bestaat de Kindergroep van de Folkloristische Vereeniging “Markelo” zestig jaar.

Het jubileumfeest vindt plaats op zondag 10 september 2017 in het openluchttheater de Kösterskoele; het wordt een feest voor leden, oud-leden en alle belangstellenden.

Optreden tijdens de jaarlijkse Palmpasen optocht

Dit jubileumfeest wordt gevierd onder de naam: “MAARKELS DIAMANT”

Dagindeling

Het ochtendprogramma voor genodigden bestaat uit een receptie en een reünie van (oud)dansers met hun familie.
Na de middag, vanaf  12.30 uur is het programma vrij toegankelijk voor iedereen met het volgende programma:

12.30 uur: optredens van een aantal kindergroepen, te beginnen met de jubilerende kindergroep.

13.10 uur: eerste recordpoging “twee emmertjes water halen” mmv amusementsorkest “De Grösmeijers”

13.30 uur: optreden van het amusementsorkest “De Grösmeijers” uit Markelo

Amusementsorkest De Grösmeijers, Markelo

15.00 uur: tweede recordpoging “twee emmertjes water halen” mmv “Stonegood” aansluitend een optreden van de legendarische rock band “Stonegood”

Stonegood

17.00 uur: einde

De gehele dag zal muzikaal omlijst worden door het amusementsorkest “De Grösmeeijers”

Volg verdere berichten op deze site, FB en Maarkelsnieuws.

In 1957 werd de kindergroep van de ‘Folkloristische Vereeniging Markelo’ opgericht. Aanleiding was het grote festijn ‘Gouden Aren’, een feest ter gelegenheid van de jubilea van de drie Markelose coöperaties. Het optreden van de kindergroep tijdens het feest was zeer succesvol en men besloot elke twee jaar een kindergroep samen te stellen in de leeftijd van zes tot acht jaar. Deze leeftijd is later veranderd van vier tot zes jaar.

Eerste Kindergroep in 1957 bij Hotel Lichtendal

Het jubileumfeest MAARKELS DIAMANT wordt mede mogelijk gemaakt door onderstaande sponsoren:

Stichting Hessenheemfonds
Cogas Cultuurfonds 1819