Nieuwe Kindergroep

Meisjeskostuum Kindergroep

Markelo 25   januari 2019

Beste ouders, kinderen

Alweer zijn er 2 jaren voorbij en zijn wij als kindergroep op zoek naar een nieuw stel spontane jongens en meisjes die zin hebben om samen met ons op Palmpasen, zondag 5april, een nieuwekindergroep te presenteren. Wij zijn dus op zoek naar een groep kinderen in de leeftijd van 4 tot 6 jaar. Het betreft de kinderen geboren tussen augustus 2014 en augustus 2016.

We hebben een inloopmorgen georganisserd  op zaterdag  8 februari om 10.00 uur in Museumboerderij Eungs Schöppe. Mocht U zoon, dochter  binnen de genoemde leeftijdscategorie vallen dan bent U samen bij deze uitgenodigd.  Tijdens deze morgen zal door enkele kinderen van de vorige dansgroep enkele dansjes worden vertoond.  Mochten de kinderen het leuk vinden dan mag er al wat worden meegedanst. U krijgt tekst en uitleg met betrekking tot de kleding, de klompen en de eventuele optredens die de komende 2 jaren zullen worden verzorgd.

Palmpasen Ons eerste optreden

Tevens hebben wij op zaterdag morgen 8 februari voor de kinderen  een voorlees moment georganiseerd.

Mocht U verhinderd zijn laat het ons weten, op elke zaterdagmorgen m.i.v. 15 februari hebben wij samen met de kinderen een oefenmoment, wij starten om 11.15 uur en oefenen tot 12.00 uur.

Oma Berendientje  uit Lochem komt speciaal naar Markelo om ons mee te nemen in het verhaal van Boer Boris en de Olifant.

‘Boer Boris en de olifant’ is het tiende deel in de reeks van Ted van Lieshout en Philip Hopman. Een mooi nieuw boekje over vriendschap tussen mens en dier. Olifant Op een ochtend komt zusje Sam aanlopen met een dier dat Boer Boris nog nooit gezien heeft op zijn boerderij: een olifant. Sam beweert bij hoog en laag dat ze al vriendschap met de goeiige lobbes heeft gesloten – en ze wil hem dus houden. Boer Boris is het daar niet mee eens en stuurt de olifant weg. Een olifant hoort toch niet thuis op een boerderij? Maar daar laat de slimme Sam het niet bij zitten.

Voor de kinderen is er een glaasje fris  met wat lekkers en tevens zal voor U de koffie niet ontbreken. We hopen dat we U met Uw zoontje of dochtertje of kleinkind mogen begroeten om er samen een gezellige morgen van te maken.

Wie weet loopt Uw kind, kleinkind  mee in de eerst volgende palmpaasoptocht.

Mocht U zijn verhindert dan mag u mij altijd bellen.

Folkloristische Vereniging Markelo

Namens het bestuur van de Kindergroepcommissie

Wilma Roeterdink

Tel 0547-362832    Mail  w.roeterdink@outlook.com