Groepen

Dansgroep

We hebben een enthousiaste dansgroep waarmee we om de 14 dagen oefenen in Museumboerderij Eungs Schoppe. Muzikaal worden we begeleid op harmonica door onze super goede muzikanten Martin Krijgsman en Gerda Nijenhuis.

Onze optredens kunt u onder andere zien op Facebook of Youtube. We hebben optredens in Markelo en omgeving, maar ook bijvoorbeeld in Arnhem, Losser, Groningen, Odoorn, de Keukenhof of de Schermer.

Het bekendste dansje is waarschijnlijk wel de “Driekusman”, daarnaast is er bijvoorbeeld de “Almelose Kermis”, “Schipbeekwals” of “Hakken Toone”. Zo maar een greep uit ons dans repertoire van een ca. 25 dansen. Een pittige en actieve dans die het altijd goed doet bij zowel publiek als deelnemers is “Smiet oe wief weg” of ook we genoemd “de Vleegerd”.

En als je met het dansje even uit de maat bent is dat bij ons geen probleem, het gaat erom dat we plezier maken, vrolijk zijn en altijd blijven lachen.

Kindergroep

De kindergroep is een bruisend en enthousiast onderdeel waar we enorm trots op zijn. De kindergroep is een plek vol opwinding en gelach, waar de kleintjes niet alleen de schoonheid van ons cultureel erfgoed ontdekken, maar ook levenslange vriendschappen smeden. Met prachtige kostuums en levendige optredens weten ze het publiek te betoveren tijdens hun dans.

Het koor

Het koor dateert van september 2007 en bestaat uit leden van de Folkloristische Vereniging Markelo. De liedjes die wij ten gehore brengen zijn in het dialect, maar ook in Nederlands en Engels. Onze super enthousiaste dirigente is Hermien Leferink  en muzikaal worden we begeleid door accordeon of harmonica muziek. Een greep uit ons repertoire: Ooldershoes, Noaberschop, Sikkels klinken, Oons oale Twente, Twents Volkslied, As’t in September, Krisjohan, maar ook We’ll meet again van Vera Lynn.

Heb jij interesse om lid te worden bij één van onze groepen? Meld je dan nu aan!
Ik wil mij aanmelden voor..
  • De dansgroep
  • De kindergroep